♥●•٠·˙سایت تفریحی ♥●•٠
طنز . عکس . خبر و کلی مطالب جالب

 

چرا مردم قفس را آفریدند؟

چرا پروانه را از شاخه چیدند؟

چرا پروازها را پر شکستند؟

چرا آوازها را سر بریدند؟

 

پس از کشف قفس , پرواز پژمرد

سرودن بر لب بلبل گره خورد

کلاف لاله سر در گم فروماند

شکفتن در گلوی گل گره خورد

 

چرا نیلوفر آواز بلبل

به پای میله های سرد پیچید؟

چرا آواز غمگین قناری

درون سینه اش از درد پیچید؟

 

چرا لبخند گل پرپر شد و ریخت؟

چه شد آن آرزوهای بهاری؟

چرا در پشت میله خط خطی شد

صدای صاف آواز قناری؟

 

چرا لای کتابی , خشک کردند

برای یادگاری پیچکی را؟

به دفترهای خود سنجاق کردند

پر پروانه و سنجاقکی را؟

 

خدا پر داد تا پرواز باشد

گلویی داد تا آواز باشد

خدا می خواست باغ آسمان ها

به روی ما همیشه باز باشد

 

خدا بال و پر و پروازشان داد

ولی مردم درون خود خزیدند

خدا هفت آسمان باز را ساخت

ولی مردم قفس را آفریدند

 

 




تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:چرا مردم قفس را آفریدند؟,
ارسال توسط حسین

ورزش چشمی برای کاربران کامپیوتر

 

پس از ساعت ها خیره شدن به صفحه رایانه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و به طرح کلی هر چیز موجود در اتاق به دقت بنگرید. به عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و... بنگرید. هدف از این کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

به گزارش جهان به نقل از تعامل، خیره شدن به صفحه مانیتور روی چشم ها فشار وارد می کند. کافی نبودن نور، کار طولانی مدت با رایانه، پلک نزدن و... باعث خستگی چشم می شود. امروزه میلیون ها نفر دچار خستگی مفرط چشم بر اثر استفاده از رایانه می شوند. خستگی چشم نه تنها باعث افت کار و افزایش اشتباهات فرد می شود بلکه درمواردی سردرد را نیز به همراه دارد. از آن جا که کنار گذاشتن رایانه ناممکن است انجام ورزش های چشمی مفیدی توصیه می شود تا این فشار کاهش یابد.

ورزش با کف دست: ابتدا درست و راحت بنشینید کف دست ها را به هم بمالید تا حرارت ایجاد شود. سپس دست چپرا روی چشم چپ و دست راست را روی چشم راست قرار دهید. بگذارید حرارت ایجاد شده چشم ها را گرم کند.

پلک زدن: پلک نزدن منظم یکی از عوامل مهم در ایجاد خستگی چشم است و باعث خشکی و خارش چشم می شود. باید خود را عادت دهید تا هنگام کار با رایانه هر ثانیه پلک بزنید.

چرخاندن حدقه چشم: این حرکت برای افرادی که ساعت ها جلوی صفحه رایانه می نشینند موثر است. برای انجام دادن این ورزش، چشم ها را ببندید و به صورت چرخشی حرکت دهید.

تمرین چشمی: پس از ساعت ها خیره شدن به صفحه رایانه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و به طرح کلی هر چیز موجود در اتاق به دقت بنگرید. به عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و...
بنگرید. هدف از این کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

تمرکز: استراحت بصری به خود بدهید و هر از گاهی روی شیء دیگری تمرکز کنید. لازم است نگاهتان را از روی صفحه رایانه بردارید و برای ثانیه یا دقیقه ای به چیز دیگری خیره شوید.

استراحت چشم: برای شروع در حالی که نشسته اید چشم ها را ببندید و تا حد امکان به بالا نگاه کنید برای لحظه ای چشمتان را در همان وضعیت نگه دارید سپس به پایین نگاه کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. سپس چشم ها را باز کنید و به همه جا نگاهی بیندازید. چشم ها را دوباره ببندید و در حالی که پلکتان بسته است، چشم ها را به سمت راست و چپ حرکت دهید. این کار را چند بار تکرار کنید.




تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:ورزش چشمی برای کاربران کامپیوتر,
ارسال توسط حسین

این دو جمله ی:

کوچه تنگه بله

عروس قشنگه بله

چه ربطی به هم دارن دقیقا؟!؟ ))
.
.
.
.
یادش بخیر یه وقت میگفتن سیگار نکشید پسته بخورید

دیگه از این به بعد باید یه پاکت سیگار بذاریم تو جیب‌مون

هر وقت هوس پسته کردیم یه نخ بکشیم !
.
.
.
.

خیلــــــی بدهکاریم به کسانی که همیشه بهشان گفتیم درست میشه و نشد …

(خیلی خیلی زیاد)

جوک و اس ام اس باحال
.
.
.
.

تویی که ادعات میشه همه دنبالتن ……

اینو بدون جنس ارزون زیاد مشتری داره )
.
.

                                  



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

برخی اخلاق های زشت مانند توهین کردن،‌ مسخره کردن،‌ عیب جویی کردن، زورگویی و ... جز عاداتی هستند که فرد باید قبل از عقد از آنها کناره بگیرد زیرا این تکنیک ها نه تنها در دوران تاهل هیچ سودی ندارند بلکه نوعی بی احترامی به فرد مقابل محسوب شده و باعث ایجاد کدورت، ناراحتی، دعوا و جدایی می شود. توجه داشته باشید که « احترام متقابل » مهمترین اصل موفقیت در زندگی مشترک است.
بسیاری معتقدند دوران تجرد، دورانی است که افراد در آن آزادانه زندگی می کنند، هر چه بخواهند می خورند، می گویند، ‌ می روند و ... اما همین که با کسی عقد کنند باید با آزادی ها و خوشی ها خداحافظی کنند.

ازدواج، بیرون آمدن از پوسته تنهایی است. وقتی مجردی، در لاک تنهایی فرو رفته ای؛ ازدواج، شریک کردن یک نفر دیگر در همه زندگی خودت است؛ وقتی مجردی، شریکی نداری؛ ازدواج، تولد یک خانواده جدید است؛ وقتی مجردی، خانواده ات همانی است که بود؛ ازدواج، هویتی جدید برای مرد و زن است؛ وقتی مجردی، چیزی جز دختر یا پسر خانواده نیستی؛ ازدواج، یک دنیا وظیفه و تعهد است؛ وقتی مجردی، وظیفه و تعهد زیادی نداری و دوران پس از ازدواج با زمانی که مجردی از زمین تا آسمان فرق دارد.

باید پای حرف تمام افراد متاهل و مجرد نشست و صحبت هایشان را مو به مو گوش داد و آنوقت نتیجه گرفت که دنیای تاهل جذاب تر است یا دنیای تجرد، البته اگر همه آنهایی که سفره دل شان را پهن کرده اند راست گفته باشند و از احساسات واقعی شان پرده برداشته باشند.

 

 

                                              



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

میگویند مردی بخودش سوزن فرو میکرد و بعد از شدت درد فریاد میزد. به او گفتند چرا سوزن بخودت میزنی که دردت بیاید و فریاد کنی؟

گفت: آخه نمیدونی بین دو تا سوزن زدن که درد ندارم چقدر کیف میکنم.

زندگی ما مردم هم شبیه همین داستان است. با تمام قوا سعی در تولید دود داریم و وقتی هوا خراب شد همه فریادمان به آسمان میرود و شکایت میکنیم.

اگر طبیعت بدادمان برسد و یکروز باران بیاید و هوا تمیز شود باز با لذت هرچه تمامتر ماشین ها را بیرون میآوریم و باز با تمام قوا دود تولید میکنیم!!!

در اینجا نتنها مسئله تولید دود و استفاده ناصحیح از اتومبیل ها مطرح است،‌ بلکه در تمام شئون زندگی دچار همین وضعیت هستیم.

مثلا بدون کنترل و نظارت کافی پول در اختیار فرزندانمان قرار میدهیم و آنها را رها میکنیم تا بروند و برای شب چهارشنبه سوری نارنجک و ترقه بخرند.

وقتی صداهای مهیب ناشی از انفجار ها تن همه را لرزاند ، و حتی گاهی این انفجار ها حادثه آفرید، با داد و فریاد از این وضعیت شکایت میکنیم.

و یا : پولی را که بزحمت بدست میآید میدهیم و سیگار میخریم و دود آنرا به ریه خود فرو میکنیم. وقتی ریه بیچاره ما بیمار شد از دست دکتر ها شکایت میکنیم که نمیتوانند یک سینه درد ساده را معالجه کنند.

همچنین وقتی خودمان در خیابان و پارکها و اماکن عمومی آشغال میریزیم  و محیط زندگیمان را کثیف میکنیم فریادمان بلند میشود و از کثیف بودن محیط شکایت میکنیم!!!

از این مثالها در زندگی ما زیاد است اما ...

بالاخره کی دست از سوزن زدن بخودمان بر میداریم و بیهوده داد و فریاد نمیکنیم ،‌ خدا میداند.



http://hrstories.persianblog.ir/




تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:فریاد کشیدن ما,,, , اجتماعی , فرهنگی,
ارسال توسط حسین


دستمزد و حقوق ماهیانه بسیاری از رهبران جهان هماهنگی چندانی با کف و سقف درآمدهای شهروندان عادی ندارد.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی 7 ترکیه، کم نیستند افرادی که در مورد میزان حقوق و درآمد ماهیانه رهبران و سران کشورهای مختلف جهان کنجکاوی به خرج داده و دلشان می خواهد بدانند که مثلا میزان حقوق دریافتی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا چه تفاوتی با حقوق دریافتی رییس جمهور چین دارد.

تحقیقات نشان داده که در بسیاری از کشورهای جهان میزان حقوق ماهیانه شخص اول مملکت، تفاوت فاحشی با درآمد شهروندان عادی جامعه دارد.

در زیر ارقام حقوق سالانه 17 تن از سران کشورهای جهان را با هم مرور می کنیم:



آمریکا باراک اوباما چهارصد هزار دلار

                                                



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب: حقوق رئیس جمهورهای دنیا چقدر است؟,,,,
ارسال توسط حسین

http://zibasaz.persiangig.com/pic/love/1/love6.gif              

 

     

deborah.mihanblog.commotehareke asheghane (2).gif

عکس متحرک عاشقانهمتحرک عاشقانه

عکس متحرک عاشقانه




ارسال توسط حسین
آخرین مطالب